wtorek, 26 kwietnia 2016

"Wyspa Potępionych" Melissa de la Cruz - Recezja

Zawsze gdy byłam mała,jak wiele dziewczynek, uwielbiałam oglądać bajki,a najbardziej te o księżniczkach Walt'a Disney'a.Jak wiele dziewczynek,wierzyłam w to że dobro musi wygrać a zło przegrać,zawsze wolałam księżniczki od czarownic.Nigdy szczególnie nie zastanawiałam się jak te wszystkie historie wyglądałyby opowiedziane przez złe charaktery.W końcu,wszyscy znamy te historie tylko z punktu widzenia tych dobrych,głównych bohaterek.

Właśnie dlatego przechodząc między regałami w empiku,zainteresowała mnie akurat ta książka.Mimo obietnicy którą złożyłam sama sobie,że nie kupię już w tym miesiącu więcej książek,potrzeba poznania sposobu postrzegania tych wszystkich opowieści z dzieciństwa,z całkiem innej perspektywy,była większa.

Dwadzieścia lat minęło od chwili, gdy król Bestia zesłał wszystkich złoczyńców na wyspę, by zło na zawsze znikło z jego królestwa.Wszyscy złoczyńcy musieli żyć na wyspie,pożegnać się z magią, muszą żyć w ruinach i żywić się odpadkami z Auradonu, jakby tego było mało,w tych warunkach muszą też wychowywać dzieci.Mijają lata,a frustracja,złość i żądza  zemsty cały czas rośnie.
Aż pewnego dnia przez nieudany eksperyment Carlosa (syna Cruelli de Mon) zapora antymagiczna,na chwilę zostaje wyłączona,a najciemniejsza,najpotężniejsza broń na świecie (smocze oko-berło Diaboliny) ponownie zaczyna działać,lecz skryte jest gdzieś w mrocznej twierdzy, i tylko dzieci najciemniejszych,najniegodziwszych złoczyńców,mogą je odzyskać.Droga będzie długa i ciężka do przejścia.Czy młodym złoczyńcą uda się odnaleźć berło? a może zyskają coś cenniejszego?.

Mimo tego że książkę można znaleźć na dziale 6+ w empiku,książka zrobiła na mnie duże wrażenie,jest cudownym sposobem na powrót do dzieciństwa,i zostawia wiele miłych wspomnień na długi czas.
Tym razem  mogę zdecydowanie powiedzieć,że uwag do książki nie mam i zdecydowanie ją polecam :)
MOJA OCENA:
9,6/10

7 komentarzy:

  1. nie czytałam jeszcze tej książki ale jak tylko wpadnie mi w ręce to ją kupię i poczytamy razem z curom

    OdpowiedzUsuń
  2. recenzja nawet ciekawa.Jaka następna recenzja pojawi się na stronie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Powrócić do kumpli z którymi spędziło się dzieciństwo i poznać punkt widzenia tych nieco mroczniejszych przyjaciół?
    Wchodzę w to :D
    Pozdrawiam
    Jadwiga z Zajęczej Nory

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę,zachęcam do przeczytania :D
      Ja również pozdrawiam,i życzę miłego czytania :D
      Emilia

      Usuń
  4. Bardzo fajna książka, w prawdzie jeszcze nie czytałam, ale oglądałam film. Książkę na pewno przeczytam.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojeju, kocham Disney'a bardzo mocno <3 Piątka! :D
    O tej pozycji słyszałam juz nieraz, nawet oglądałam film, ale nadal jakoś nie mogę się zabrać do tego żeby przeczytać. No, ale wszystko przede mną ^^
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że retelling znanych bajek dotarł też do literatury dla dzieci, a nie tylko do filmów :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję że jesteś tutaj!
Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją!